Loading...
Ανακοινώσεις

Η ΕΛΜΕ Λευκάδας για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης

Σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4547/2018 και την υπ’ αριθμ.
220703/Δ3/21-12-2018 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τις Ομάδες
Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, όταν δεν υπάρχει στις σχολικές μονάδες
Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης
(ΕΔΕΑΥ), δηλαδή όταν δεν υπάρχει ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός και
εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, κάτι που συμβαίνει στα περισσότερα σχολεία,
τις αρμοδιότητές της ασκεί ομάδα εκπαιδευτικής υποστήριξης που
συγκροτείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και αποτελείται από το
Διευθυντή, τον εκπαιδευτικό που έχει οριστεί υπεύθυνος επικοινωνίας με το
ΚΕΣΥ και τους υπεύθυνους των τμημάτων όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στην ουσία, σε όσα σχολεία, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, δε
λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ., που στην πράξη είναι ελάχιστες, οι εκπαιδευτικοί μέσω
των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (όπου μπορεί κανένα μέλος της να
μην έχει γνώσεις ειδικής αγωγής,), αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την
πρώτη διάγνωση(;) και να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν βραχύχρονα
Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) σε μαθητές που
χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί
καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη
συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να
έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!
Κι αν προτείνουν την παραπομπή του μαθητή στο ΚΕΣΥ αυτό θα γίνεται
ύστερα από την εφαρμογή του «βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης»
και με «αιτιολογημένη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, απ’ την οποία να
προκύπτει ότι έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από
τη σχολική μονάδα και τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών», δηλαδή
το σχολείο πια θα πρέπει να αποδεικνύει γιατί ο μαθητής χρειάζεται
εξειδικευμένη υποστήριξη και γιατί το ίδιο έχει αποτύχει στο να του την
παράσχει!
Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση και το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ζητάει απ’ τους
εκπαιδευτικούς των γενικών σχολείων ούτε λίγο ούτε πολύ να διαγνώσουν
μαθητές με ειδικές ανάγκες και να εφαρμόσουν εξειδικευμένα προγράμματα
ένταξης, χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις, χωρίς την κατάλληλη υλικοτεχνική
υποδομή και με παντελή έλλειψη εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού.
Εκπαιδευτικοί – πολυεργαλεία με υπερβολικό όγκο δουλειάς, που… τα κάνουν
όλα και συμφέρουν. Και για όλα αυτά θα αξιολογείται σε πρώτη φάση το
σχολείο κι αργότερα, όταν εμπεδωθεί η «κουλτούρα αξιολόγησης», ο κάθε
εκπαιδευτικός ατομικά. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η συρρίκνωση των
δομών της Ειδικής Αγωγής, η μείωση του αναγκαίου εξειδικευμένου
προσωπικού και η μεταφορά της ευθύνης της Ειδικής Αγωγής στους
εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, κάτι που είναι αντιπαιδαγωγικό,

αντιεπιστημονικό, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το
ίδιο το παιδί και ολοφάνερα καταστρατηγεί τα μορφωτικά δικαιώματα των
μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το υπουργείο Παιδείας στοχεύει στο φιλτράρισμα των μαθητών που θα
φτάνουν στο ΚΕΣΥ επιδιώκοντας να μειώσει την χορήγηση παράλληλων
στηρίξεων, γεγονός που θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών
παράλληλων στηρίξεων καθώς οι γονείς θα αναγκάζονται να βάζουν πιο
βαθιά το χέρι στην τσέπη για την κάλυψη των παιδιών τους.
Απαιτούμε:
– Την κατάργηση του νόμου 4547/2018 και την απόσυρση της εγκυκλίου.
– Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα
απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων
διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα – και με τον
επιστημονικά ορθό τρόπο – η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της
αξιολόγησης και κατ’ επέκταση της υποστήριξης εντός των εκπαιδευτικών
δομών του υπουργείου παιδείας.
– Την απρόσκοπτη πρόσβαση της οικογένειας, χωρίς τα προαπαιτούμενα
που ορίζει ο νέος νόμος για τις δομές, στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕΣΥ,
σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να εκφράσουν έμπρακτα
την αντίθεσή τους στην συγκεκριμένη εγκύκλιο που θα οδηγήσει στη
συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λευκάδας